Venstre

Venstre i Front indleder 2019

Venstres næstformand, Kristian Jensen.

Venstre står i spidsen for Danmark. Og i de første to uger af januar sætter vi fokus på Venstres politik ved at afvikle kampagnen ”Venstre i Front”. Kommune- og vælgerforeninger over hele landet igangsætter en stribe aktiviteter.

2019 bliver i sandhed et begivenhedsrigt år – med såvel et folketingsvalg som et europaparlamentsvalg. Vi satser stærkt på at bevare regeringsmagten og dermed statsministerposten. Venstre kan se tilbage på en lang række succeser og opfyldte ambitioner gennem de seneste knap fire år, og vi håber naturligvis at få fire år mere i front for Danmark.

Med ”Venstre i Front” gør vi klar til de to valgkampe, som jo begge vil finde sted i første halvdel af året. Venstres mange medlemmer rundt om i hele landet er selve kernen i partiet, og jeg håber derfor, at rigtig mange af jer vil gå ud på gader og stræder i uge 1 og 2 sammen med de unge fra VU for at debattere politik med danskerne og for at overbevise dem om, at deres kryds bør sættes ved liste V ved de to valg.

Vi har lige nu 34 folketingsmedlemmer og 1 medlem af Europa-Parlamentet, og de tal skal vi meget gerne have forøget. Især i Europa-Parlamentet er der gode udsigter til at øge vores mandattal, men det ville unægtelig også være dejligt, hvis vi kunne få flere pladser i Folketinget, så vi får endnu bedre mulighed for at føre Venstre-politik, end vi har i dag.

Kampagnen ”Venstre i Front” løber af stablen 2.-13. januar 2019 og vil bestå af politiske temaaftener, borgermøder, debatarrangementer, sangaftener og en hel masse andet, som planlægges og afvikles rundt om i landet.

Kontakt din lokale formand, og hør mere om arrangmenter i dit lokalområde her.

Læs om mere om forskellige arrangementer i hele landet her.