Venstres Politiske udspil

Venstre er partiet for det arbejdende Danmark, og vi tager ansvar inden for alle politikområder. Alene det sidste år har vi fremlagt en stribe af politiske udspil og forslag, som vil trække Danmark i en bedre retning med mere frihed og flere muligheder. Her på siden kan du udforske de enkelte udspil.

Hvis du er på udkig efter Venstres mærkesager, finder du dem her. Du kan desuden læse om Venstres generelle holdninger til diverse politikområder her.

Finansloven 2022

Venstres prioriteter for finansloven 2022

Venstre går til forhandlingsbordet med målsætningen om at sikre danskerne mere frihed og flere muligheder.

Læs Venstres prioriteter
Sundhed

Et sundhedsvæsen som rykker tættere på dig

• 35 moderne sundhedshuse i hele landet
  • 15 nye kørende akutberedskaber
  • 1.700 flere praktiserende læger
  • Nationale kvalitetsstandarder
  • Patientrettigheder
  • Rekruttering af personale
Læs vores udspil
Venstres politiske udspil vil skabe mere frihed og flere muligheder til vores ældre.
Ældrepolitik

Mere frihed - flere muligheder til vores ældre

Venstre vil kæmpe for tre nye friheder til vores ældre medborgere, som vil give dem nye muligheder.

Læs vores forslag
Venstre til arbejde for, at danskerne har frihed til at leve det gode liv med mange muligheder i alle dele af landet.
Landdistrikter

Mere frihed og flere muligheder i vores landdistrikter

Venstre vil arbejde for, at danskerne har frihed til at leve det gode liv med mange muligheder i alle dele af landet. For selv om god infrastruktur på tværs af landet er vigtigt, og bred adgang til arbejdspladser og uddannelsessteder er centralt, så handler det om andet og mere.

flere muligheder i vores landdistrikter
Venstres politiske udspil vil sikre, at fremtidens fødevarer er grønne og fra Danmark.
Landbrug og fødevarer

Fremtidens fødevarer er grønne og fra Danmark

Et helt nyt fælles borgerligt landbrugsudspil skal sikre danske jobs og er mere ambitiøst på klima end regeringen.

Læs udspillet
Venstres politiske udspil vil sikre bedre lægedækning.
Sundhed

Bedre lægedækning

Mange steder i landet er der stigende problemer med lægedækningen, som presser det frie lægevalg for den enkelte dansker. Derfor vil Venstre sikre flere praktiserende læger tættere på patienterne samt et styrket frit valg.

Trafik

Bedre mobilitet og mere frihed til danskerne

Venstre vil investere i moderne, effektiv og sammenhængende infrastruktur, der binder Danmark bedre sammen.