Danmark skal gå forrest i klimakampen

Mindre snak mere handling

Vores børn må aldrig spørge os, hvorfor vi ikke tog klimaet alvorligt. Derfor skal Danmark være et land, der går forrest, opfinder og udvikler de løsninger, der er brug for i hele verden. Til gavn for planeten – og til gavn for Danmark, fordi vi skaber nye spændende arbejdspladser til ingeniører, laboranter, landmænd og mange andre.

Venstre vil skabe grønne arbejdspladser. Ikke miste dem

For nogen betyder den grønne omstilling, at vi skal gøre det dyrere og sværere at drive virksomhed i Danmark. Men hvis produktionen flytter ud af landet, så gør vi ikke klimaet bedre, kun Danmark fattigere. Vi vil skabe flere grønne, danske arbejdspladser og de grønne løsninger, der er brug for i hele verden.

Venstre vil investere massivt i grøn vækst

Fremtidens grønne løsninger skal findes i Danmark. Det kræver en stor og ambitiøs investering, der både skal bruges på mere forskning og til at hjælpe virksomheder med at udvikle nye teknologier. Det er vi klar til at prioritere.

Venstre vil gøre det nemmere at køre grønt

Vi vil have en mio. grønne biler i Danmark i 2030. For at understøtte det, skal vi have mere end én offentlig ladestander til 11 elbiler, som det er tilfældet i dag. Derfor vil vi opføre flere ladestandere i og uden for byerne, så det bliver nemmere at køre grønt i Danmark.