Et sundhedsvæsen, der sætter dig først

Danskerne fortjener et endnu bedre sundhedsvæsen

I Venstre vil vi have et sundhedsvæsen, hvor patienten er vigtigere end systemet. Derfor har vi de sidste mere end 20 år sikret, at du i dag kan komme i privat behandling, hvis det offentlige ikke kan levere. Vi har investeret massivt i kræft- og hjertepakker. Vi har sikret patienterne flere rettigheder. Nedbragt ventelisterne og meget mere. Og det skal vi fortsætte med, så vi fortsat kan sætte patienten før systemet.

Venstre vil sikre flere læger

Der mangler læger i Danmark. Alt for mange har for langt til konsultation eller tjek – og alt for mange har ikke nogen mulighed for at vælge en anden læge, hvis de vil det. Derfor er det nødvendigt, at vi forandrer sundhedsvæsnet for dermed at styrke det. Det arbejder vi i øjeblikket på ved en ny sundhedsreform.

Det skal være nemmere at få børn

Før vi gik i regering var mulighederne for fertilitetsbehandling for ufrivilligt barnløse slet ikke gode nok, og ventetiderne for lange. Med Venstre i regering har vi sikret adgang til betalt fertilitetsbehandling til barn nummer to, så det bliver lettere at få en lillebror eller lillesøster. Vi har samtidig øget antallet af fertilitetsforsøg.