Venstre

Christian Hüttemeier bliver ny partisekretær i Venstre

Christian Hüttemeier, Venstres partisekretær

Venstre får ny partisekretær. Fremover er det Christian Hüttemeier, der skal stå i spidsen for organisationen.

Venstres formand, Jakob Ellemann-Jensen, glæder sig over, at Hüttemeier får den centrale rolle som bindeled til baglandet, folketingsgruppen og organisationens ansatte.

- I Christian Hüttemeier får vi en mand, som kender partiet, vores bagland, vores organisation og de politiske beslutningsprocesser på alle niveauer. Christian tænker strategisk, og hans rolle i partiet bliver helt central, siger Jakob Ellemann-Jensen.

Christian Hüttemeier har tidligere været ansat i Venstre. Fra 2011 og frem til 2015 var han først pressechef og siden særlig rådgiver for Lars Løkke Rasmussen. Hüttemeier bliver hentet til Venstre fra stillingen som kommunikationsdirektør i Landbrug & Fødevarer, hvor han har haft ansvaret for ekstern og intern kommunikation, kampagner, public affairs-indsatsen og kontakten til organisationens bagland.

- Jeg ved, hvad Christian står for. Og jeg ved, at han passer ind i det projekt, vi skal opbygge. Ud over at have en stærk organisationsforståelse er han vellidt og har blik for kommunikationens rolle i moderne politik. Både når det gælder om at få mobiliseret baglandet, og når det handler om at få formet og formidlet Venstres politik. Den erfaring og kapacitet er afgørende for en partisekretær i dag, siger Jakob Ellemann-Jensen.

Christian Hüttemeier glæder sig til sin nye rolle:

- Venstre er et fantastisk parti, som har dybe rødder i den danske historie, og som har været med til at forme det Danmark, vi kender i dag. De seneste to årtier har intet andet parti haft så afgørende betydning for hver enkelt dansker, som Venstre har. Det forpligter, og det glæder jeg mig til at være med til at bygge videre på, siger Christian Hüttemeier.

Christian Hüttemeier tiltræder sin nye stilling den 13. januar.