Venstre

Venstre har valgt gruppebestyrelse

Venstres folketingsgruppe har netop enstemmigt valgt partiets gruppebestyrelse på Christiansborg. Det skete på dagens gruppemøde.

Den nye gruppebestyrelse består af:

Jakob Ellemann-Jensen (formand), Inger Støjberg (næstformand), Karsten Lauritzen (gruppeformand), Preben Bang Henriksen (gruppenæstformand), Sophie Løhde (politisk ordfører), Erling Bonnesen (gruppesekretær), Karen Ellemann (1. næstformand i Folketinget), Troels Lund Poulsen (finansordfører), Lars Christian Lilleholt, Anni Matthiesen og Christoffer Aagaard Melson.

- Folketingsgruppen har i dag har valgt gruppebestyrelse. Vi har en stor og stærk folketingsgruppe, som rummer rigtig meget politisk erfaring, men også mange nye dygtige unge. Vi er bredt funderet i alle egne af Danmark, og vores nye gruppebestyrelse viser præcis det, siger Jakob Ellemann-Jensen, formand for Venstre.

- I det seneste år har jeg både været formand og gruppeformand for Venstre. Det har været vigtigt efter en turbulent tid. Nu vil jeg fokusere fuldt ud på at være formand. Og jeg synes, at det er godt, at Venstre har valgt stærke afløsere, der er klar til at løfte en stor opgave i folketingsgruppen med Karsten Lauritzen, der har sagt ja til at blive ny gruppeformand, og Preben Bang Henriksen, der er klar til at indtræde som ny gruppenæstformand, siger Jakob Ellemann-Jensen.