Økonomi og vækst

Finanslovsforslag: Nu skal alle danskerne til lommerne

Regeringen har i dag fremlagt sit finanslovforslag, og det ser desværre ud til, at mange af de bange anelser vi havde før valget, er på vej til at blive til virkelighed.

Den socialdemokratiske regering er nemlig godt i gang med at give skatteskruen et vrid, så den kan få råd til alle sine dyre løfter. Regeringen foreslår eksempelvis at sætte skatterne markant op for familieejede virksomheder, ligesom skattefritagelsen på fri telefon afskaffes. Det er penge, som bl.a. skal gå til at finansiere højere ydelser til arbejdsløse indvandrerfamilier, der fremover får 2.000 ekstra skattefrit om måneden.

Samtidig har regeringen valgt at genindlede sit politiske korstog fra valgkampen imod vores fri- og privatskoler. Med finanslovforslaget lægger man nemlig op til at skære et trecifret millionbeløb i det tilskud, som skolerne hvert år modtager, hvilket betyder stigende forældrebetaling eller ultimativt lukning af op mod 100 fri- og privatskoler.

For en statsminister som kalder sig ”børnenes statsminister” klinger det unægtelig hult, når man tænker på de 121.000 børn, som går på en fri- eller privatskole.

Læg dertil, at man giver dødsstødet til Venstres succesfulde bredbåndspulje, som har givet hurtigt internet til over 12.000 husstande og sikret fremdrift og udvikling i vores landdistrikter.

Regeringen har overtaget ansvaret for et Danmark i økonomisk topform. Med rekordhøj beskæftigelse, overskud og stort økonomisk råderum. Alligevel insisterer regeringen på højere skatter og afgifter for almindelige danskere og virksomheder. Det synes vi er helt skævt.

Læg hertil at den røde regerings finanslovsforslag er total blottet for svar på, hvor vækst og fremskridt i Danmark skal komme fra.

Desværre har regeringen kun ét svar: Nu skal alle danskere til lommerne.