Arbejdsmarked

Stil spørgsmålet: tør du...

Medierne har udvist begrænset interesse for, hvad der egentlig sker, hvis Mette Frederiksen (S) og hendes støtter i Enhedslisten, Alternativet, SF og De Radikale kommer til magten.

Enhver statsminister må tage et stort hensyn til det flertal, der støtter ham/hende. Det kommer nemlig med en pris at få nøglerne til Statsministeriet, som Lars Løkke Rasmussen før har udtrykt det.

Danskerne har endnu til gode at få fortalt konsekvenserne af, hvad vi egentlig skal forvente, at Mette Frederiksen bliver tvunget til at gennemføre, hvis rød blok vinder valget.

Men nu må vi sige det lige ud - så det gør vi i en bannerkampagne i dag:

Socialdemokratiet vil blive tvunget til at lempe udlændingepolitikken. Det står helt klart. For partierne i rød blok har flere krav om lempelser, før Mette Frederiksen kan blive statsminister. Se blot dagens udspil fra SF med syv konkrete initiativer.

SF gør det ligefrem til et ultimativt krav, at kontanthjælpsloftet skal afskaffes. En afskaffelse gør det mindre attraktivt at arbejde. Det vil berøre en meget stor gruppe ikke-vestlige indvandrere. Hver tredje i kontanthjælpssystemet er en ikke-vestlig indvandrer. En stor overrepræsentation i kontanthjælpssystemet.

Afskaffer de røde partier kontanthjælpsloftet, 225-timersreglen og integrationsydelsen, så vil en flygtningefamilie få 10.000 kr. mere i offentlige ydelser - hver måned!

De røde partier vil altså gøre det mindre attraktivt at arbejde. Samtidig bliver Danmark atter en asylmagnet, efter at regeringens faste politik har fået det tal i bund.

Det vil blive dyrt for Danmark, hvis Socialdemokratiet og dets støtter kommer til magten. Det bliver dyrt for økonomien. Og det bliver dyrt for sammenhængskraften i Danmark.

Så stil dine venner, familiemedlemmer og kolleger spørgsmålet: Tør du ..?

Meget er på spil.