Udlændinge

Vi skal stille krav - og passe på Danmark

Siden 2001 har Venstre stået last og brast med en fast og konsekvent udlændingepolitik. Sådan vil det også være i fremtiden.

Vi har en forpligtelse til at se problemerne i øjnene og løse dem. I dag giver jeg i Avisen Danmark mit bud på, hvordan vi kan løse de integrationsproblemer, vi har i Danmark.

Klik her og læs artiklen

Jeg fortæller også, hvad mine holdninger er rundet af. Det er min tid som udsendt soldat i Bosnien i 1990’erne, og så er det ikke mindst migrantkrisen i 2015. Den gjorde det krystalklart for mig, at der kun er én vej i udlændingepolitikken, hvis vi skal passe ordentligt på Danmark. Det er Venstres vej – og ikke Socialdemokratiets.

Den socialdemokratiske regering trækker Danmark i den forkerte retning, når de lemper udlændingepolitikken - og det bekymrer mig dybt.

For mig at se er løsningen klar: Vi skal turde stille krav til de mennesker, der kommer til Danmark. Det viser, at vi regner dem for noget og har forventninger til dem. Det er vigtigt for os som liberale.

Vi står fast på vores frihedsværdier og insisterer på, at der er nogle fundamentale spilleregler, som sætter grænser for, hvad vi kan og vil acceptere i Danmark.

Derfor vil jeg også gerne slå en ting helt fast:

Venstre kommer aldrig nogensinde til at samarbejde med de radikale om udlændingepolitikken. Det Radikale Venstre er et fundamentalt andet parti end Venstre, når vi taler udlændinge og integration. Derfor ser jeg heller ikke, at det på nogen måde er realistisk at bygge et borgerligt-liberalt projekt på radikale stemmer.

Det - og meget mere - kan du læse om i mit interview i Avisen Danmark. Jeg håber, at du vil læse med.