EU-politik

Morten Løkkegaard bliver Venstres spidskandidat til Europa-Parlamentsvalget i 2024

18. november 2023 kl. 13:51

Når den danske befolkning til juni skal i stemmeboksene og stemme til Europa-Parlamentsvalget, så bliver det stemmeslugeren fra det seneste valg i 2019, Morten Løkkegaard, der kommer til at stå øverst på stemmesedlen for Venstre.

Det stod klart lørdag eftermiddag, da landsmødet havde talt.

I sin tale glædede Morten Løkkegaard sig over den store opbakning, og han takkede de mange medlemmer for deres støtte.

”Tak, kære landsmøde, for endnu engang at vise mig den store tillid. Det er jeg selvfølgelig utroligt taknemmelig for,” lød det fra spidskandidaten.

Ved parlamentsvalget i 2019 fik Morten Løkkegaard hele 207.558 personlige stemmer, og han opnåede dermed flest stemmer blandt alle kandidater på landsplan. Om han gentager den bedrift, turde han ikke love, men han gjorde det klart, at han ville anstrenge sig til det yderste for at sikre Venstre størst mulig succes.

”Vi skal have mere Venstre i Danmark. Vi skal have mere Danmark i Europa. Og vi skal så sandelig have mere Europa i verden. Lad os nu gå ud og kæmpe den kamp – jeg glæder mig til at kæmpe den med jer!” sluttede Morten Løkkegaard.