LØRDAG

Kl. 8.00 Landsmødesalen åbner.

Kl. 9.30 Venstres formand, statsminister Lars Løkke Rasmussen, indleder Landsmødet med sin store tale, hvor han udstikker kursen frem til de kommende valg. Efter pausen fremlægger partisekretær Claus Richter sin beretning, og kassereren knytter bemærkninger til Landsorganisationens økonomi. Landsmødet vælger formand, næstformand og medlemmer til Forretningsudvalget. Derudover taler VU’s formand Jakob Sabroe, og så byder vi på en debat om fremtidens sundhedsvæsen.

Kl. 12.45 Frokostpause.

Kl. 14.00 Efter frokost vælger vi medlemmer til Hovedbestyrelsen. Næstformand Kristian Jensen tager ordet, og Landsmødet modtager hilsner fra nær og fjern. Og så skal vi overrække præmien til den forening, der har tegnet flest kampagnemedlemmer, og Venstres Frihedspris vil blive uddelt.

Venstres politiske ordfører, Britt Bager, indleder denne del af den politiske forhandling, og denne del afsluttes af borgmester Martin Damm. Dernæst kårer vi vinderen af DM i vælgerforening, og dagens program slutter med et smil, når miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen interviewer ”den nye dreng i klassen” - uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers.

Kl. 17.00 Vi afbryder Landsmødet. Husk mulighed for festfoto fra kl. 18.15.

Kl. 19.00 Årets begivenhed – Venstres aftenfest – begynder. Vi åbner dørene kl. 18.45. Aftenfesten byder traditionen tro på sange og underholdning. Og så kan I glæder jer til, at forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen holder festtale et sted mellem forret og hovedret.

SØNDAG

Kl. 8.30 Vi åbner landsmødesalen.

Kl. 9.30 Vi genoptager Landsmødet og lægger ud med et internationalt perspektiv. Forsvarsminister Claus Hjort Frederiksen taler om opbrud i verdensordenen. Derefter byder vi på ”Søndagsanalysen”: Fhv. formand Uffe Ellemann-Jensen, fhv. europaminister og MEP Bertel Haarder og fhv. MEP Karin Riis-Jørgensen interviewes om udviklingen i EU. Hvad er der sket, siden de tegnede Venstres europapolitik? Og sammen ser vi frem mod den kommende EP-valgkamp.

Og i smuk forlængelse af debatten om Europa skal Landsmødet vælge Venstres spidskandidat ved valget til Europa-Parlamentet i maj 2019. Efter en kort pause indleder gruppeformand Karen Ellemann anden del af den politiske forhandling, som næstformand Kristian Jensen afslutter. Søndag formiddag sætter vi også fokus på Venstres resultater og Venstres fantastiske kandidathold ved det næste folketingsvalg.
Venstres formand afslutter Landsmødet.

Kl. 13.00 Landsmødet slutter.