Sundhed og velfærd

Venstres seks mærkesager

Venstre arbejder for et friere Danmark og for at gøre vores fællesskaber stærkere. Frihed og fællesskab er to værdier, som har været hjørnestenen i Venstres politik de seneste fire år i regering.

Og så er det de to værdier, som udgør hele fundamentet for vores seks mærkesager i denne valgkamp:

En erfaren statsminister i usikre tider (video)
Verden oplever store forandringer i disse år. Friheden og fællesskabet er under pres. Migration, klima og udgør store udfordringer for sammenhængskraften. Det kræver en sikker hånd på rattet. Det lederskab tilbyder Venstre. Og derfor skal Danmarks statsminister efter den 5. juni fortsat være Lars Løkke Rasmussen.

God velfærd kræver solid økonomi (video)
Når der er orden i økonomien, kan vi investere i mere og bedre velfærd til danskerne. Derfor arbejder Venstre for en solid økonomi, så vi kan give hinanden den velfærd, vi fortjener.

Bedre vilkår for patienter og personale (video)
Danskerne skal have den bedst mulige behandling. Derfor vil Venstre investere i flere akutberedskaber, sundhedshuse, sygeplejersker og læger, så vi kan gøre et godt sundhedsvæsen endnu bedre i fremtiden.

En bæredygtig fremtid (video)
Vi skal passe bedre på miljøet og modvirke klimaforandringerne. Derfor vil Venstre arbejde for at cementere Danmarks grønne førerposition, så kommende generationer kan se frem til en bæredygtig fremtid.

Udlændinge skal bidrage til fællesskabet (video)
Venstre går til valg på en stram udlændingepolitik, hvor vi stiller krav til dem, der er kommet til Danmark, og hvor flygtninge bidrager til fællesskabet, mens de er her. Sådan passer vi på Danmark.

Alle skal med (video)
De gode tider skal bruges til at få alle med i fællesskabet. Fra barnsben, over skoletiden og ind i arbejdslivet. Kun sådan sikrer vi et stærkere fællesskab i Danmark. Det vil Venstre arbejde for.