Finanspolitik

Det går godt i Danmark, men der er ingen garanti for, at det vil blive ved. Derfor er det nødvendigt at sikre en sund økonomi med fokus på vækst og beskæftigelse i hele Danmark. For pengene skal tjenes, før de kan bruges.

God velfærd kræver en sund økonomi

Når der er orden i økonomien, giver det frihed og mulighed for at investere i velfærd. Uansvarlige beslutninger kan modsat slå hul i statskassen og skabe utryghed for os alle. Venstre arbejder for en solid økonomi, hvor der er styr på indtægter og udgifter, og hvor endnu flere går fra passiv forsørgelse til et arbejde. Kun sådan får vi råd til at give hinanden den velfærd, vi fortjener.

Vækst og udvikling i hele landet

Vækst og velstand er forudsætningen for velfærd. Finanspolitikken skal sikre, at der er plads til en sund privat sektor med plads til virkelyst, som kan skabe arbejdspladser i hele landet. Vi skal have fokus på, hvordan vi kan skabe vækst og få flere ind i det arbejdende fællesskab, så Danmark fortsat kan være et af verdens mest velstående lande.