ARRRANGERET AF v-frb.dk

Ved indgangen, Stockfletsvej

,

30. august 2022 kl. 19:00 - 30. august 2022 kl. 21:45

Venstre på Frederiksberg har fornøjelsen af at indbyde til et arrangement den 30. august, der giver os et unikt indblik i hospitalsgrunden ved Frederiksberg Hospital. Det lukker som bekendt om få år, og aktiviteterne flytter til Bispebjerg Hospital, hvilket har medført en beslutningsproces om hospitalsgrundens fremtidige anvendelse.

Arrangementet holdes fra kl. 19.00-21.45 og består af to dele:

Først vil Frederiksberg Kommunes stadsarkivar Caspar Christiansen give os en spændende rundvisning på knap halvanden time på hospitalsgrunden med hovedvægt på områdets og bygningernes historie og udvikling gennem årene.

Dernæst servers der efter byvandringens afslutning kl. 20.30 kaffe/te og kage. Det sker i kantinen i Kedelhallen på Nyelandsvej (et stenkast fra hospitalsgrunden), som vi ankommer til samlet. Her vil Venstres politiske leder på Frederiksberg, Jan E. Jørgensen, der også er formand for kommunalbestyrelsens by- og miljøudvalg, give os en aktuel briefing om planerne for hospitalsgrundens fremtid, hvorefter vil der være god tid til spørgsmål og debat med Caspar Christiansen og Jan E. Jørgensen. Omkring kl. 21.45 runder vi af.

Målgruppen for mødet er medlemmer af Venstre på Frederiksberg, og derudover er man meget velkommen til at invitere en ven, nabo eller kollega med. Det er gratis at deltage, og tilmelding er ikke påkrævet.

Vi glæder os til at byde velkommen til nogle spændende timer.