Venstre

Regeringen fylder et år

Trekløver-regeringen kunne i går fejre ét års fødselsdag med god samvittighed.

Det seneste år har den Venstre-ledede regering indgået flere end 55 politiske aftaler, og der er blevet kæmpet for at gøre Danmark til et friere, rigere og mere trygt land at leve i.

Klik her, og del budskabet på Facebook.

Resultaterne taler for sig selv: Danmark har den højeste vækst siden 2006, det laveste antal offentligt forsørgede i mere end 10 år og en asyltilstrømning, der ikke har været lavere siden 2008.

Det er resultater, der ikke kun afspejler mange af de beslutninger, vi har truffet det seneste år, men også mange af de beslutninger, som Venstre har stået bag historisk.

Siden valget i 2015 er der skabt flere end 100.000 nye private arbejdspladser, og jobfremgangen har fået fodfæste i stort set hele landet, hvor 93 ud af 98 kommuner oplever stigende beskæftigelse. Samtidig er antallet af personer i kontanthjælpssystemet faldet med 14.700 fra april 2016, hvor vi indførte kontanthjælpsloftet, og frem til juli 2017.

Alt det er ikke kommet af sig selv. Det har krævet politisk handlekraft. Vi kan af gode grunde være stolte af vores arbejde, fordi det forandrer danskernes liv.

Det går på mange måder godt i Danmark. Men Venstre vil også i fremtiden arbejde hårdt, for at danskerne kan opleve et styrket velfærdssamfund, mere tryghed i hverdagen og bedre muligheder for at forsørge sig selv.

Regeringen har sikret danskerne billigere biler. Den seneste omlægning af registreringsafgiften gør en almindelig familiebil som en Peugeot 308 over 30.000 kr. billigere. Det kommer oveni i de lettelser af registreringsafgiften, vi foretog i 2016 og 2015.

Og vi har siden sidste folketingsvalg moderniseret planloven, styrket aktie- og iværksætterkulturen, udflyttet statslige arbejdspladser fra hovedstaden til hele landet, slået hårdt ned på bandekriminalitet og strammet på udlændingeområdet.

Vi er ikke kommet igennem med alt, og det kan vi nok heller ikke forvente at gøre fremover, men vi har sat en retning. Og den er klar:

Danmark skal være friere, rigere og mere trygt. Det vil Venstre – sammen med Liberal Alliance og Det Konservative Folkeparti - også arbejde for det næste år.