Med Venstre på rejse i 2018

Venstre tilbyder i samarbejde med Fogt Studie- & Grupperejser igen i 2018 sine medlemmer nogle spændende rejser både i det nære og lidt fjernere udland.

I april lægger vi ud med en rejse med Anton Yding til Alsace, hvori indgår et besøg i Frankfurt på udrejsen og ikke mindst et par vinbesøg på begge sider af Rhinen. Rejsen gennemføres som busrejse med afgang fra Kolding og mulighed for tilslutning fra Sjælland.

I maj tilbyder vi en kort busrejse med Kirsten Bruun til Sydslesvig, hvor bl.a. Danmarks nye generalkonsul, Kim Andersen, tager imod. Fra vores hotel nær Slesvig har vi udflugter til de historiske steder og forsøger at få fingeren på danskhedens puls syd for grænsen.

Folkemødet på Bornholm får igen opmærksomhed – i år med Kirsten Bruun, som har besøgt Bornholm talrige gange – også i forbindelse med Folkemødet. Igen i år bliver det med udrejse fra Nordjylland med påstigning undervejs mod Køge. Som noget nyt i år bliver der mulighed for at forlænge opholdet på Bornholm.

I slutningen af juni tilbyder Anton Yding en rejse til Paris og Normandiet, hvor man i Paris skal tage Macron og hans politik i nærmere øjesyn. Hvor er Frankrig, og dermed Europa, på vej hen? I Normandiet er det historien, der banker på – også fra før 2. verdenskrig. Rejsen gennemføres som flyrejse fra Billund og København.

I begyndelsen af september står Serbien & Ungarn på programmet. Sammen med Noa Jankovic, der har rødder i Serbien, besøger vi to lande, som på hver deres måde har gennemgået en meget dramatisk udvikling siden Murens fald. I dag har de måske mere tilfælles end tidligere. Både i Budapest og Beograd skal vi opleve den nyere historie og høre om de politiske vinde, der lige nu blæser hen over landene. Med fly København-Budapest/retur.

Baltikum har siden 1991, takket være Uffe Ellemanns indsats i forbindelse med landenes selvstændighed, stået mange Venstre-folk nær. Uffe Ellemann hjælper os med at tilrettelægge et spændende program på denne rejse til Tallinn og Riga, hvor vi også møder nogle af dem, der var politisk aktive i forbindelse med landenes uafhængighed. I den forbindelse bliver det også spændende at høre om de aktuelle relationer til den russiske bjørn.

Forud for midtvejsvalget i USA tilbyder vi omkring efterårsferien en spændende rejse med USA-kenderen Mads Fuglede, MF – der har foreslået et interessant program, der næsten dækker hele USA's historie fra uafhængigheden over borgerkrigen frem til den højaktuelle politiske situation, der ikke er set tidligere. Vi besøger Philadelphia, Pennsylvania, Gettysburg, Blue Ridge Mountains og ikke mindst Washington DC.

Endelig tilbyder vi igen i slutningen af november en rejse til Bruxelles med besøg hos Morten Løkkegaard i Europa-Parlamentet med en politisk opdatering forud for valget til Europa-Parlamentet i 2019.

Alle spørgsmål vedr. rejserne rettes til Fogt- Gruppe og Studierejser tlf. +45 69 14 13 00 og +45 55 36 13 00, rejsmed@fogtrejser.dk