liberalt overblik 1/2017

I 2017 er der fokus på valget til kommuner og regioner. Temaet ser på Venstres forberedelser, og her kan både kandidater, aktive og almindelige medlemmer gøre en forskel. Danmark har fået et innovationsministerium – vi har mødt Sophie Løhde til en snak om opgaver og indhold. Og så siger vi i en nekrolog farvel til tidl. formand Henning Christophersen.

liberalt overblik 4/2016

Danmark har fået en trekløverregering, og i Lederen og Aktuelt kan du læse om visionen for samarbejdet og regeringsgrundlaget. Temaet viser, at Venstre har fået styr på asyltilstrømningen. EU-siderne tager temperaturen på Trump og frihandel. Og så er der masser af billeder og nyt fra Venstres Landsmøde 2016.

liberalt overblik 3/2016

Liberalt Overblik har denne gang fokus på Helhedsplanen, som sætter præg på efterårets debat og forhandlinger. Bladet fortæller også om Kræftplan IV, demenshandlingsplanen og udspillet til smidigere behandling i skilsmissesager. Og så er der interview med Bertel Haarder, der har sat ministerrekord.

liberalt overblik 2/2016

Liberalt Overblik markerer regeringens et års fødselsdag. Venstre har det seneste år fået meget fra hånden, og vi har fokus på resultater, gruppens indsats og bredt samarbejde. Læs også om to liberale mærkesager, som efter årtiers indsats endelig har sejret. I lederen løfter Venstres formand lidt af sløret for 2025-planen.

liberalt overblik 1/2016

Temaet - 2025. Venstres formand lægger op til debat om prioriteringer i velfærdssamfundet. Han ønsker en bred debat, før regeringen til sommer fremlægger sin økonomiske 2025-plan. Læs også om de nye ministre, miljø, vækst, Danmarks udfordringer i EU efter nej'et og de løfter, som regeringen er godt i gang med at indfri.

liberalt overblik 3/2015

Venstre anbefaler et klart ”ja” ved folkeafstemningen om retforbeholdet. I denne kampagneudgave kan du læse hvorfor. For afstemningen handler bl.a. om politi og efterforskning, bedre betingelser for erhvervslivet, øget sikkerhed for handlede og voldsramte kvinder – og klare linjer for arvinger og skilsmissebørn.

liberalt overblik 2/2015

Danmark har fået en ny regering, og Liberalt Overblik har mødt statsministeren til en snak om FV15, ministrenes mål og behovet for reformer. Vi sætter fokus på asylpolitikken, hvor regeringen har vist sig handlekraftig. Og så tager vi hul på debatten om retsforbeholdet, som kommer til folkeafstemning den 3. december.

Liberalt overblik 1/2015

Hvem stiller op? Og hvad vil Venstre? Denne udgave har fokus på folketingsvalg, kandidater og frivillige. Og så har vi bedt fem personer om at vurdere Venstres mærkesager – set udefra. Inger Støjberg ser tilbage på næsten fire år med S-R-SF og striben af løftebrud. Og Kristian Jensen siger ”Tryk på valgknappen, Thorning”.

Liberalt overblik 4/2014

Denne udgave har fokus på det kommende folketingsvalg. Læs om Venstres fem mærkesager og mød kandidaterne, som er klar til kamp. Læs også Kristian Jensens kommenter ”Thorning i tomgang”. Kommunalt er der fokus på asyl-presset i kommunerne og den socialdemokratiske skræmmekampagne mod udgiftsstoppet.

Liberalt overblik 3/2014

Regeringen har svigtet værdipolitikken, og Liberalt Overblik har denne gang fokus på retspolitik, integration og udlændinge. Læs også om Venstres udspil til finansloven for 2015 ”Et sundt Danmark”. Klummen af Søren Pind er en aktuel kommentar om udenrigspolitik med fokus på bl.a. Islamisk Stat.

Liberalt overblik 2/2014

I denne særlige valg-udgave sætter vi fokus på EP14 og folkeafstemningen om Patentdomstolen, hvor tre direktører fortæller, hvorfor de ønsker et ”ja” til det fælles patent. Læs om Venstres mærkesager og mød Venstres 16 EP-kandidater før valget den 25. maj.

Liberalt overblik 1/2014

Temaet handler denne gang om regeringens udlændingepolitik, som er kørt af sporet. Flere strømmer til Danmark, og det udfordrer bl.a. økonomien. Mød Venstres EP-spidskandidat Ulla Tørnæs og læs, hvorfor Venstres EU-ordfører anbefaler et "ja" til Patentdomstolen ved valget den 25. maj. Klummen er forfattet af Ralf Pittelkow, der ser på styrkeforholdet i SR-regeringen.

Liberalt overblik 4/2013

I denne særlige valg-udgave forud for KV/RV13 den 19. november kan du læse om Venstres fokus på lokal vækst og job – og få en borgmesters opskrift på succes. Hør om regionerne, hvor Venstre vil fastholde høj effektivitet og sikre patientrettigheder. Og tag med Kristian Jensen på turné og hør, hvorfor valgdag er en festdag.

Liberalt overblik 3/2013

Venstres medlemsblad Liberalt Overblik har denne gang tema om forslag til finansloven for 2014. Læs om Venstres forslag og målsætninger. Og så viser Vejle Kommune, hvordan man med held har haft udgiftsstop i fire år. Læs også om Venstres EP-kandidater, der er klar til EP14.

Liberalt overblik 2/2013

Venstres medlemsblad Liberalt Overblik udkommer denne gang i en relanceret udgave med nyt layout. Det store tema sætter fokus på, hvordan vi igen får skabt vækst. Læs også klummen, hvor Kristian Jensen kritiserer SRSF for at føre 'nødvendighedens politik'.