Venstre

For fremtiden

Venstres formand Lars Løkke Rasmussen

Lars Løkke Rasmussen løfter i sin tale ved Venstres landsmøde 2014 sløret for hvilke fem mærkesager, Venstre kommer til at gå til valg på.

Om under et år skal danskerne til folketingsvalg. Derfor fremlægger Venstres formand Lars Løkke Rasmussen ved sin tale i dag til Venstres landsmøde de fem mærkesager, som Venstre går til valg på, og hvad der bliver første konkrete skridt, hvis Venstre skulle vinde næste valg.

- Hvis danskerne lader os få nøglerne til Statsministeriet tilbage, er det sådan, Venstre vil sikre, at Danmark fortsat er Danmark. Et af verdens bedste samfund. Ikke bare i dag. Ikke bare i morgen. Ikke bare til næste år. Men også for fremtiden, siger Lars Løkke Rasmussen.

De fem mærkesager er:

1. For fremtiden skal det betale sig at arbejde

2. For fremtiden skal vi have flere private arbejdspladser

3. For fremtiden skal Danmark åbnes mere for udlændinge, der kan og vil – men lukkes for dem, der ikke vil

4. For fremtiden skal vi være trygge i hjemmet og på gaden

5. For fremtiden skal vi gøre et godt sundhedsvæsen endnu bedre

Lars Løkke Rasmussen slår også fast i sin tale, at man skal kunne regne med Venstre:

Jeg kan ikke love, hvor langt vi kommer. Men jeg kan love, at de første skridt, jeg har annonceret i dag – dem vil vi tage, hvis vi vinder valget. Venstre får ikke magten alene, og derfor skal tempoet for, hvor hurtigt vi kan bevæge os, og hvor langt vi kan komme, afstemmes med andre, siger Lars Løkke Rasmussen.

Men jeg kan garantere, at vi ikke sætter en retning og et mål, for bagefter at dreje rundt på hælene og gå den anden vej. Vi siger ikke ét før valget, for så at gøre det stik modsatte efter valget!

Du kan læse hele talen her