Derfor skal du stemme på Venstre

Folketingsvalget nærmer sig, og Venstre er naturligvis klar til at tage ansvar for Danmark. Ved valget skal du sætte dit kryds ved dem, du er mest enig med. Mange er i tvivl om hvor krydset skal sættes, men der er mange veje til at blive klogere på politik - tv-debatter, aviserne, mediernes mange kandidattest eller de sociale medier. Vi er glade for, at du har kigget forbi Venstre for at blive klogere på os, inden du skal stemme. Vi har derfor samlet nogle af argumenterne for, hvorfor du til folketingsvalget skal stemme på Venstre.

Vi går til valg på at sikre danskerne mere frihed og flere muligheder.

Vi vil give dig frihed til selv at bestemme. For vi tror på, at du er den bedste til at træffe beslutninger for dig selv i dit eget liv. Vi tror på, at mere frihed giver dig flere muligheder.

Mere frihed. Flere muligheder

Stem på Venstre

Der er mange gode grunde til at stemme på Venstre ved det kommende folketingsvalg. Vi har samlet nogle af argumenterne nedenfor:

• Vi har præsenteret et boligudspil, som bl.a. giver flere mulighed for at kunne eje deres egen bolig. Det indeholder eksempelvis en håndfast, økonomisk håndsrækning til førstegangskøbere på op til 50.000 kr. og medfører færre afgifter for boliger under 1 mio. kr.
  • Vi mener, at Danmark skal have et sundhedsvæsen, hvor patienten er vigtigere end systemet.
  • Vi har fremlagt et udspil, der skal sikre, at det bedre kan betale sig at arbejde. Vi vil bl.a. give en skattelettelse på 3.000 kr. om året til alle, der har et fuldtidsarbejde.
  • Vi mener, at Danmark skal gå forrest i klimakampen og opfinde og udvikle de grønne løsninger, der er brug for i hele verden. Det er også århundredets erhvervsmulighed for Danmark. Det skal vi gribe.
  • Vi vil sikre, at de udlændinge, der vælger at være i Danmark, tager det danske samfund til sig. Derfor skal vi også stille krav, og vi skal have flere med i det arbejdende fællesskab.
  • Vi vil belønne hårdtarbejdende danskere og sikre, at det bedre kan betale sig at arbejde.
  • Vi kæmper for friskolerne og vil sikre dem mod Socialdemokratiets ønsker om besparelser.
  • Vi har kæmpet for, at der kommer gang i mange vigtige infrastrukturprojekter, som vil binde Danmark bedre sammen og understøtte vækst, udvikling og mobilitet i hele landet.
  • Vi har sat afgørende aftryk på landbrugsaftalen, hvor vi insisterede på, at Danmark fortsat skal være et foregangsland og producere de bedste fødevarer i verden.
  • Vi har kæmpet for et historisk løft af Forsvaret, så vi inden udgangen af 2033 når op på to procent af BNP, som vi har lovet vores allierede i NATO.
  • Vi sikrede de danske minkavlere en værdig behandling og ordentlig erstatning.
  • Vi arbejder for et grønnere Danmark, som har en rig natur og et rent miljø, hvor dyr og planter trives.

Mærkesager, en stemme på Venstre er garant for

Stem på Venstres politikere

Venstre har 93 kandidater opstillet til folketingsvalget. Du kan stemme på de kandidater der er opstillet i den storkreds du bor i.

Find alle Venstres folketingskandidater her og søg på din storkreds så du kan finde den folketingskandidat du vil stemme på til folketingsvalget.