Ledige Job

Kommunikationspraktikant til Center for Kommunikation og Politik

Vi søger en praktikant til kommunikations- og pressearbejde til efteråret 2021. Som praktikant kommer du til at understøtte vores politikere og konsulenter på Christiansborg i arbejdet med at formidle Venstres politik gennem skarp og velovervejet kommunikation.

En praktikplads hos os er for dig, som ønsker at opnå unik erfaring inden for politisk kommunikation. Du vil indgå i arbejdet med at fortælle og eksekvere de gode pressehistorier, og dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå i udarbejdelse af debatindlæg og pressemeddelelser, medieovervågning, pressehåndtering, arbejde med sociale medier samt analyse. Du får adgang til et bredt netværk på tværs af partier, nyhedsmedier mm., og stillingen er en enestående mulighed for personlig udvikling i et dynamisk politisk miljø.

Er du interesseret i at tage dette næste skridt i din karriere, skal du sende ansøgning, CV og anden relevant information til vckp@ft.dk. Det er en forudsætning, at du kan få merit for praktikforløbet.

Spørgsmål kan stilles til presserådgiver Joachim Molvær Lauritsen på 6162 3275 eller joachim.lauritsen@ft.dk. Samtaler afholdes umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Ansøgningsfrist: fredag d. 16. april 2021 kl. 12:00.

To praktikanter til Venstres folketingsgruppe på Christiansborg

Brænder du for politik og kommunikation? Er du analytisk skarp og en stærk holdspiller? Og har du mod på en travl hverdag i det politiske maskinrum på Christiansborg? Så er du måske Venstres nye praktikant i efterårssemesteret 2021.

Praktikperioden er fleksibel og løber fra omkring medio august 2021 til medio januar 2022.

Din motiverede ansøgning, CV, karakterer samt eventuelt relevante bilag sendes til Lukas Ramsøe på vluram@ft.dk markeret ”Politisk Praktikant”. Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 19. april 2021.

Studentermedhjælper til Venstres folketingsgruppe på Christiansborg

Brænder du for politik og kommunikation? Er du analytisk skarp og en stærk holdspiller? Og har du mod på en travl hverdag i det politiske maskinrum på Christiansborg? Så er stillingen som studentermedhjælper i Venstres folketingsgruppe måske noget for dig.

Din motiverede ansøgning, CV, karakterer samt eventuelle relevante bilag sendes til Lukas Ramsøe på vluram@ft.dk markeret ”Politisk studentermedhjælper”.

Ansøgningsfristen er d. 19. april 2020, og samtaler afholdes løbende eller umiddelbart efter ansøgningsfristen. Stillingen søges besat d. 1. maj 2021.

Politisk praktikant til 4 MF'er

Brænder du for politik? Kunne du tænke dig at bruge efterårssemesteret på at finde ud af, hvordan livet er bag Christiansborgs mure? Så søg praktikantstillingen for Venstres transportordfører Kristian Pihl Lorentzen, formand for Udenrigsudvalget og præsident for Nordisk Råd Bertel Haarder, landdistriktsordfører og beredskabsordfører Peter Juel-Jensen samt formand for kulturudvalget og næstformand for transportudvalget Hans Chr. Schmidt.

Som praktikant i sekretariatet bliver du en del af hverdagen i det største oppositionsparti og kommer helt tæt på politikernes arbejde, tanker og idéer.

Der er mulighed for at skrive en praktikopgave under praktikforløbet.

Det er påkrævet, at du kan få merit fra dit uddannelsessted. Praktikpladsen er på fuld tid. I Venstre ser vi positivt på at give vores praktikanter en erkendtlighed, og den bliver udbetalt efter reglerne for erkendtlighed for praktikophold. Opstart 16. august 2021 frem til den 30. januar 2022.

Hvis du er interesseret, så send os en ansøgning med vedlagt CV, karakterudskrift og eventuelle anbefalinger. Ansøgningen sendes til akademisk medarbejder Sara Lützen på Sara.Lutzen@ft.dk. Vi holder løbende samtaler med sidste frist for ansøgning den 6. april 2021.

Politisk praktikant til 5 MF'er

Kan du lide love og regler, politik og polemik? Studerer du noget samfundsvidenskabeligt? Og synes du også, at Mette F. & Co. kunne trænge til en omgang solidt og konstruktivt modspil? Hvis svarene er et samstemmigt ja, så vil vi opfordre dig til at søge i praktik hos os på Christiansborg i efteråret 2021.

Selv om vi er godt hjulpet, er der altid brug for flere gode kræfter. Denne gang i form af en praktikant med politisk tæft og gå-på-mod.

Stillingen som praktikant er i perioden fra medio august 2021 til medio december 2021. Stillingen er fuldtid. I Venstre ser vi positivt på at give vores praktikanter en erkendtlighed. Erkendtligheden bliver udbetalt efter reglerne for erkendtlighed for praktikophold.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorleder, Morten Østergaard Sørensen, på telefon 61 62 53 53.

Send din ansøgning og CV til vmors@ft.dk senest d. 9. april 2021 kl. 12.00.

Politisk medarbejder til Venstre på Christiansborg

Er du en haj til politisk analyse og kommunikation? Kan du omsætte gode idéer til konkret politik, og vil du gerne være med til at gøre en forskel i centrum af dansk politik? Hvis du kan svare ja til alle de spørgsmål, så har vi noget nær den perfekte stilling til dig.

Som politisk medarbejder bliver du en del af et kontor, der betjener fire folketingsmedlemmer: Britt Bager, Stén Knuth, Mads Fuglede og Claus Hjort Frederiksen. Her kommer du primært til at løse opgaver for Stén Knuth og Britt Bager. Venstre er ambitiøse i arbejdet for at sikre gode vilkår for kulturlivet, for foreningerne og for idrætslivet - og det håber vi også, du er.

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du kommer tæt på centrale politiske beslutninger og processer, og hvor du i et tæt og spændende samarbejde med både folketingsmedlemmerne og dine kolleger, hvor der er rig mulighed for at præge dine daglige opgaver og for at sætte et aftryk.

Stillingen er fuldtid og arbejdsstedet er på Christiansborg. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, og vi afholder samtaler løbende. Ansøgning, CV, eksamensbevis, samt øvrige relevante bilag, sendes til espen.krogh@ft.dk med frist for ansøgninger den 21. marts 2021

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte politisk medarbejder Espen Krogh på telefon +45 61 62 35 14.

Praktikant til 2 MF'ere på Christiansborg

Brænder du for at føre politik ud i livet i en hverdag med fart over feltet? Så læs med her. I Venstre søger vi for øjeblikket en praktikant, som har mod på et spændende og givende ophold på Christiansborg i efterårssemestret 2021.

Du kommer til at arbejde i klynge for Venstres erhvervs- og fiskeriordfører Torsten Schack Pedersen og skatte- og kirkeordfører Louise Elholm, som du skal bistå i det daglige arbejde på Christiansborg.

Du kommer som praktikant til at indgå i et stærkt team på fire medarbejdere, og du vil derfor få rig mulighed for at styrke dit netværk i hele sekretariatet og samtidig få en unik indsigt i det politiske maskinrum på Christiansborg.

Praktikperioden løber fra primo august 2021 til ultimo december 2021. I Venstre ser vi positivt på, at give praktikanter en erkendtlighed for det udførte arbejde. Erkendtligheden bliver udbetalt efter reglerne for erkendtlighed gældende for praktikophold.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte akademisk medarbejder Mads Klint Hee på telefon 61623107.

Din motiverede ansøgning samt relevante bilag sendes til mads.hee@ft.dk markeret ”Praktikant”.

Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag den 2. april 2021. Vi forventer at afholde samtaler i uge 14.

Medarbejder til MEP Asger Christensen

Vil du arbejde i et spændende internationalt politisk miljø, hvor du fordyber dig i EU-politik, hvor arbejdstempoet er højt, og hvor det sociale miljø vægtes tungt?

Medlem af Europa-Parlamentet Asger Christensen søger en ny medarbejder i Bruxelles. Du bliver en del af et ungt og dygtigt team, som støtter Asger i hans daglige arbejde, som spænder bredt fra udvalgsarbejde i Europa-Parlamentet til national interessevaretagelse.

Du vil indgå i Asgers team, som har til huse i Parlamentsbygningen i Bruxelles. Administrativt vil du blive ansat af Europa-Parlamentet som ’Accredited Parliamentary Assistant’. Ansættelsen sker under de gældende regler for EP, hvor bopæl i Bruxelles er et krav. Stillingen er fuldtid.

Spørgsmål kan rettes til Josephine Møller, politisk rådgiver for Asger Christensen på Josephinesofie.moeller@europarl.europa.eu - eller på tlf. +45 60471017.

Den motiverede ansøgning, CV med referencer samt eventuelle anbefalinger sendes til Josephinesofie.moeller@europarl.europa.eu snarest muligt og senest d. 22. marts 2021 kl. 12.00 mærket ”Ansøgning – Asger Christensen – 2021”. Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt den 29. og 30. marts 2021 i København.

Ansættelse ønskes snarest muligt.

Praktikant til 3 MF'er fra Venstre

Brænder du for livet bag Christiansborgs mure? Og kunne du tænke dig at komme helt tæt på det politiske maskinrum? Så er et praktikforløb i Venstre måske noget for dig. I vores klynge vil du bl.a. få mulighed for at arbejde med aktuelle områder som sundhed, grøn omstilling, digitalisering og Arktis. Som praktikant vil dine opgaver være mangeartede.

Du vil bl.a. komme til at arbejde med researchopgaver, baggrundsnotater, ordførertaler, debatindlæg, lovarbejde, medieovervågning og sociale medier.

Praktikperioden løber fra midt august/start september 2021 til januar 2022. I Venstre ser vi positivt på, at give praktikanterne en erkendtlighed for det udførte arbejde. Erkendtligheden udbetales efter reglerne for erkendtlighed for gældende praktikophold. Endvidere forudsættes det, at du kan få praktikforløbet meritoverført.

Send en ansøgning med relevante bilag til politisk medarbejder Emma Thomsen på emma.thomsen@ft.dk senest d. 26. marts 2021. Vi forventer at afholde samtaler løbende, så send gerne din ansøgning før. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Emma på 6162 5985.

Politisk konsulent til 5 MF'er fra Venstre

Har du politisk boldøje, skarpe formidlingsevner, kan du omsætte gode idéer til konkret politik, og brænder du for den grønne dagsorden? Hvis svarene er et rungende, samstemmigt ja, så har vi noget nær drømmestillingen til dig.

Og hvem er ‘vi’ så? Fem folketingsmedlemmer fra Venstre. Nærmere bestemt Tommy Ahlers, Karen Ellemann, Morten Dahlin, Marie Bjerre og Marlene Ambo-Rasmussen. Vi er gået sammen i et ambitiøst arbejdsfællesskab og har etableret et dygtigt og dynamisk team bestående af otte engagerede medarbejdere, som du vil blive en del af. Teamet hjælper os med alt fra politisk rådgivning og betjening over produktion af skriftlige indlæg til pressehåndtering. Fælles for os er, at vi sætter barren højt, stræber efter at være de bedste og vil bruge tiden i opposition konstruktivt. Derfor søger vi nu en politisk konsulent til at assistere os med det politiske arbejde.

Du vil blive involveret i det parlamentariske arbejde på klimaområdet. Arbejdet vil kredse om politisk rådgivning og betjening, herunder analyse og research, i tæt relation til de aktuelle klimaforhandlinger.

Stillingen er fuldtid.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorleder Morten Østergaard Sørensen på telefon 61 62 53 53.

Send din ansøgning og CV til vmors@ft.dk senest d. 22. marts 2021 kl. 12.00.

Samtaler forventes afholdt i uge 12.

Venstres medlemmer af Europa-Parlamentet søger praktikanter til efterårssemesteret

Afhængigt af dine kompetencer og ønsker vil dine opgaver kredse om det politiske udvalgsarbejde i Europa-Parlamentet og/eller vores politiske kommunikation til vælgerne.

Vi tilbyder spændende politiske opgaver, hvor du kan få ansvar for at følge politiske udvalg, gennemgå udspil fra Kommissionen og udarbejde stemmelister til parlamentarikerne osv.

Du kan også få ansvar for politikernes platforme på sociale medier, bidrage til den strategiske kommunikation til traditionelle medier og være med til at lægge linjen i skarpe indlæg m.m. Praktikanter bistår desuden kontoret i at besvare henvendelser fra borgere, virksomheder og interesseorganisationer og andre forefaldende opgaver.

Fanger et praktikophold hos Venstre i Europa-Parlamentet din interesse, så send din ansøgning og dit CV, karakterudskrift samt eventuelle anbefalinger til os. Ansøgningen skal være sendt 20.03.2021. Den sendes til christoffermiguel.frendesen@europarl.europa.eu mærket ”Ansøgning – Praktikant – 2/2021”.

Kun kandidater, der indkaldes til samtale, vil blive kontaktet. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontoret på ovenstående mail.