Ledige Job

Digital redaktør til Venstres Center for Kommunikation og Politik

Brænder du for politisk kommunikation? Har du sort bælte i at levere klare budskaber på digitale platforme? Vil du være med til at sikre Venstre en fremtrædende placering på de sociale medier? Så er du måske den nye digitale redaktør i Venstres Center for Kommunikation og Politik på Christiansborg.

Som digital redaktør i Venstres Center for Kommunikation og Politik (CKP) på Christiansborg bliver du faglig leder af et energisk team af medie- og kommunikationsmedarbejdere, der rådgiver Venstres folketingsgruppe og partiorganisation om kommunikation, pressehåndtering og sociale medier.

Ansøgning sendes til memona.azhar@ft.dk - mærket ”Digital redaktør CKP” i emnefeltet.
Tiltrædelse: Snarest muligt. Der vil blive indkaldt til samtaler løbende.

Politisk rådgiver til Linea Søgaard-Lidell

Vil du være med til at udforme EU’s love for fremtidens finansielle sektor og samtidig sætte EU-dagsordenen i Danmark? Så har vi jobbet til dig.

Medlem af Europa-Parlamentet Linea Søgaard-Lidell (V) søger en politisk rådgiver til sit team i Bruxelles. Dit hovedansvar bliver at dække Økonomi- og Valutaudvalget, hvor Linea Søgaard-Lidell er medlem, ved blandt andet at læse rapporter, deltage selvstændigt i møder, skrive ændringsforslag, udarbejde briefinger og lave talepunkter.

Den motiverede ansøgning, CV med referencer samt eventuelle anbefalinger sendes til  mie.skovlund@europarl.europa.eu snarest muligt og senest 3. april kl. 12.00. Samtalerne forventes at blive afholdt i uge 18 i København og tiltrædelse forventet senest 1. juli. Mærk ansøgning ”Ansøgning økonomisk rådgiver – Linea Søgaard-Lidell”.

Kommunikationspraktikant til Venstres Center for Kommunikation og Politik

Er du klar til at gøre en forskel i dansk politik? Vil du være med til at udvikle Venstres politiske projekt? Og trives du i en uforudsigelig og spændende hverdag? Så er du måske vores nye kommunikationspraktikant til Venstres Center for Kommunikation og Politik for efterårssemesteret 2020.

Ansøgning, CV og anden relevant information sendes hurtigst muligt til vckp@ft.dk. Ansøgningsfrist: 14. april 2020. Det er en forudsætning, at du kan få merit for praktikforløbet.  Spørgsmål kan stilles til politisk konsulent Martine Høiler på 6162 4486 eller vmarh@ft.dk. Samtaler afholdes løbende.

Politisk praktikant til Venstres Center for Kommunikation og Politik

Er du klar til at gøre en forskel i dansk politik? Vil du være med til at udvikle Venstres politiske projekt?  Og trives du i en uforudsigelig og spændende hverdag? Så er du måske vores nye politiske praktikant til Venstres Center for Kommunikation og Politik for efterårssemesteret 2020.

Politisk konsulent til Venstres udenrigsordfører

Vi søger en politisk konsulent, der kan bistå Michael Aastrup Jensen (udenrigsordfører) i det daglige politiske arbejde. Du skal være med til at sikre, at Michael bliver klædt godt på til debatter i og uden for folketingssalen. Du skal arbejde for, at Michael bliver profileret i offentligheden – både lokalt og nationalt. Du skal være klar til at arbejde i et hektisk, men inspirerende miljø, hvor strategisk kommunikation og formidling af politiske budskaber er i fokus. Konkret vil du skulle varetage opgaver i forbindelse med lovgivningsprocessen, politik- og idéudvikling, taleskrivning, udarbejdelse af notater og baggrundsmateriale, udvikling af mediehistorier, forberedelse af debatter og meget mere.

Stillingen som politisk konsulent ønskes besat fra 1. juni. Ansøgning, CV, uddannelsesbevis og evt. anbefalinger sendes i en mail med emnet ”Politisk konsulent” til Michael Aastrup Jensen på michael.aastrup@ft.dk. Vi afholder løbende samtaler, så søg gerne hurtigst muligt, dog senest 31. marts.

Praktikophold hos Venstre i Europa-Parlamentet

Få et enestående indblik i EU’s politiske centrum med et spændende praktikophold i Bruxelles. Vil du udvikle dine kompetencer i skarp politisk kommunikation eller dyrke din indre politiske rådgiver? Så har vi jobbet til dig.

Du vil blive tilknyttet en eller flere af Venstres politikere i parlamentet i Bruxelles. Ud over dig består kontoret af fuldtidsansatte, som vil vejlede dig inden for såvel kommunikation som politisk rådgivning og administration. Arbejdsugen er fastsat til 37 timer, og du får et månedligt tilskud til at dække udgifter i forbindelse med opholdet.

Fanger et praktikophold hos Venstre i Europa-Parlamentet din interesse, så send din ansøgning og dit CV, karakterudskrift samt eventuelle anbefalinger til os. Ansøgningen skal være sendt 30. marts. Den sendes til oleesben.hammer@ep.europa.eu mærket ”Ansøgning – Praktikant – 2/2020”.

Politisk praktikant til Venstre på Christiansborg

Brænder du for politik og kommunikation? Er du analytisk skarp og en stærk holdspiller? Og har du mod på en travl hverdag i det politiske maskinrum på Christiansborg? Så er du måske Venstres nye praktikant i efterårssemesteret 2020.

Som praktikant vil du indgå i et team på syv ansatte, der hver dag bistår seks folketingsmedlemmer i deres politiske arbejde. I stillingerne vil du være tilknyttet folketingsmedlemmerne Anne Honoré Østergaard, Carsten Kissmeyer, Fatma Øktem, Kim Valentin, Kristian Jensen, og Marlene Ambo-Rasmussen. De er valgt i forskellige kredse i landet, og har ordførerskaber der dækker lige fra afbureaukratisering og forsyning til folkeoplysning, ligestilling og familie.

Din motiverede ansøgning, CV, karakterer samt eventuelt relevante bilag sendes til vluram@ft.dkmarkeret ”Politisk Praktikant”. Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 10. april.