Ledige Job

Student til politisk kommunikation for 5 MF’er fra Venstre

Er du skarp til at lave grafik, video og SoMe – og ved du også, hvad en vinkel er? Brænder du for at give Mette F. & Co. kamp til stregen? Og tror du i øvrigt, at arbejdslivet på Christiansborg kunne være noget dig? Hvis svarene er et samstemmigt, rungende ja, så har vi noget nær drømmejobbet til dig.

Stillingen som student til politisk kommunikation består først og fremmest i at bistå folketingsmedlemmerne med produktion og redigering af indhold til de sociale medier. Det kan være alt fra at optage og redigere videoklip over formulering af statusopdateringer til produktion af grafikker. Herudover byder stillingen på snart sagt alle slags arbejdsopgaver – lige fra at brygge kaffe til at skrive debatindlæg.

Stillingerne som studentermedarbejder er på 15 timer om ugen. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorleder, Morten Østergaard Sørensen, på telefon 61 62 53 53.

Send din ansøgning og CV til vmors@ft.dk senest d. 6. januar 2021 kl. 12.00.

Venstre søger politiske medarbejder

Venstre søger netop nu en dygtig medarbejder til kontoret på Christiansborg, som betjener Stén Knuth og Britt Bager, samt Inger Støjberg, Mads Fuglede og Claus Hjort Frederiksen. Har du lyst til at blive en del af et ambitiøst hold, hvor tempoet er højt og arbejdsopgaverne spændende og afvekslende, så kig nærmere på stillingsopslaget og send os din ansøgning.

Som politisk medarbejder er din vigtigste opgave at bistå politikerne i det parlamentariske arbejde, og sørge for at vores folketingsmedlemmer kan fungere i en travl hverdag. Det indebærer alt fra sparring om politikudvikling, udarbejdelse af forberedende notater til møder, medieovervågning, samt opgaver af mere administrativ karakter, såsom kalenderstyring.

Stillingen er fuldtid, og arbejdsstedet er på Christiansborg. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt, og vi vil derfor afholde samtaler løbende. Ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante bilag sendes til sofie.blomsterberg@ft.dk med sidste frist for ansøgninger den 4. december 2020 kl. 12.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte politisk medarbejder Sofie Amalie Blomsterberg på 61624842.

Policy-rådgiver inden for handel til Venstre i Europa-Parlamentet

Venstre fik et fantastisk valg til Europa-Parlamentet, og efter et langt år - præget af konstituering og corona - er parlamentet nu endelig i gang med at fremlægge lovinitiativer på de store dagsordener, herunder det digitale indre marked samt opfølgning på det amerikanske valg, Brexit mm.

MEP Morten Løkkegaard søger derfor en motiveret, engageret og erfaren policy-rådgiver til primært fokus på EU’s indre marked og international handel - til tiltrædelse snarest muligt.

Spørgsmål rettes til Morten Løkkegaard - tlf. +45 21 60 80 01.

Den motiverede ansøgning, CV med referencer samt eventuelle anbefalinger sendes til Morten Løkkegaard (morten@loekkegaard.info og morten.lokkegaard@ep.europa.eu) snarest muligt og senest 6. december.

Praktikant til forårssemesteret 2021

Kan du tænke analytisk og strategisk og skrive klart, skarpt og nærværende om politiske problemstillinger? Kan du selvstændigt prioritere og løse mange opgaver i løbet af en travl arbejdsdag og samtidigt styre møder og kalender med præcision?

Ellen Trane Nørby, Eva Kjer Hansen og Ulla Tørnæs, medlemmer af Folketinget for Venstre og søger en dygtig akademisk praktikant pr. 1. februar 2021 til det daglige politiske arbejde.

Du får en spændende, alsidig og udfordrende praktikplads, hvor strategisk kommunikation og formidling af politiske budskaber er i fokus. Du vil hovedsageligt beskæftige dig med at udarbejde debatindlæg, research, idéformidling og politisk sparring.

Send os en ansøgning med vedlagt karakterudskrift, CV og eventuelle anbefalinger. Ansøgningen m.v. sendes til akademisk medarbejder Julie Lundbek på julie.lundbek@ft.dk og mærkes ”praktikant”. Frist for ansøgning snarest muligt, da vi afholder samtaler løbende.