Ledige Job

Politisk medarbejder til Lars Løkke Rasmussen og Troels Lund Poulsen

Venstre søger netop nu en dygtig medarbejder til kontoret på Christiansborg, som betjener Venstres folketingsmedlemmer Troels Lund Poulsen og Lars Løkke Rasmussen. Har du lyst til at blive en del af et ambitiøst hold, hvor tempoet er højt og arbejdsopgaverne spændende og afvekslende, så kig nærmere på stillingsopslaget og send os din ansøgning.

Stillingen er fuldtid og arbejdsstedet er på Christiansborg. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og vi vil derfor afholde samtaler løbende. Ansøgning, CV, eksamensbevis samt øvrige relevante bilag sendes til stine.sjolund@ft.dk med sidste frist for ansøgninger den 10. november 2020.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Stine Sjølund Blok på telefon 61625143 eller mail stine.sjolund@ft.dk

Juridisk rådgiver til Venstres CKP

Er du klar til at gøre en forskel i dansk politik? Vil du være med til at udvikle Venstres politiske projekt som juridisk rådgiver for Venstres folketingsmedlemmer? Trives du i en uforudsigelig og spændende hverdag? Så er jobbet som juridisk rådgiver i Venstres Center for Kommunikation og Politik måske noget for dig

Du får selvstændigt ansvar for bl.a. justits- og udlændingeområdet, og du vil blive en del af den politisk-økonomiske afdeling i Venstres Center for Kommunikation og Politik. I det daglige vil du have et tæt samarbejde med ordførerne på dine ansvarsområder, samt vores presse- og digitale afdeling.

Ansøgning sendes til Memona Azhar på Memona.Azhar@ft.dk mærket ’Juridisk rådgiver’. Du er velkommen til at kontakte chef for politisk-økonomisk afdeling Alexander Reventlov Petersen på 61 62 40 56 for at få yderligere informationer. Ansøgningsfrist: 22. oktober 2020 kl. 12. Der vil i forbindelse med samtalen være et testforløb.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi alle uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

Chefrådgiver og teamkoordinator for Venstre i Europa-Parlamentet

Venstres medlemmer af Europa-Parlamentet søger i én og samme person en chefrådgiver for delegationens leder, Morten Løkkegaard, og en teamkoordinator til delegationens fire medlemmer.

Din primære opgave bliver at rådgive og sparre med Morten Løkkegaard på såvel strategisk niveau som i det daglige operationelle arbejde. Som teamkoordinator sikrer du en effektiv betjening af Venstres EP-medlemmer og har ansvaret for den overordnede politiske og administrative koordination for delegationen. Dit mål er at styrke Venstres position og muligheder for at gennemføre Venstres Europa-politiske program og strategi.

Spørgsmål kan rettes direkte til Morten Løkkegaard på morten@loekkegaard.info eller på tlf. +45 21 60 80 01. Ansøgning og CV med referencer sendes på samme mailadresse snarest muligt og senest den 21. oktober, mærket ”Ansøgning – CHTK 2020”. Samtaler holdes løbende.

Praktikant til Venstres folketingsgruppe

Brænder du for politik? Kunne du tænke dig at bruge forårssemesteret på at finde ud af, hvordan livet er bag Christiansborgs mure? Så søg praktikantstillingen for Venstres transportordfører Kristian Pihl Lorentzen, formand for Udenrigsudvalget, kommende præsident for Nordisk Råd og færøordfører Bertel Haarder, landdistriktsordfører og beredskabsordfører Peter Juel Jensen samt næstformand for transportudvalget Hans Chr. Schmidt.

Som praktikant vil dine opgaver være mangeartede, men består blandt andet af researchopgaver i forhold til aktuelle politiske sager og nye politiske udspil, deltagelse i politiske møder, udkast til politiske oplæg, medieovervågning, pressemeddelelser, debatindlæg mv.

I Venstre ser vi positivt på at give vores praktikanter en erkendtlighed, og den bliver udbetalt efter reglerne for erkendtlighed for praktikophold. Opstart 1. februar 2021 frem til den 30. juni 2021.

Så send os en ansøgning med vedlagt CV, karakterudskrift og eventuelle anbefalinger. Ansøgningen sendes til akademisk medarbejder Sara Lützen på Sara.Lutzen@ft.dk. Vi holder løbende samtaler med sidste frist for ansøgning den 18. oktober 2020.

To praktikanter til politiske arbejde til Venstre på Christiansborg

Brænder du for at føre politik ud i livet i en hverdag med fart over feltet? Så læs med her. I Venstre søger vi for øjeblikket to praktikanter, som har mod på et spændende og givende ophold på Christiansborg i forårssemestret 2021.

En gruppe på fire folketingsmedlemmer fra Venstre med bred erfaring fra alle dele af dansk politik har brug for to praktikanter, der kan bistå dem i det daglige arbejde. I den ene stilling vil du være tilknyttet MF Michael Aastrup Jensen og MF Erling Bonnesen. I den anden vil du være tilknyttet MF Torsten Schack Pedersen og MF Louise Elholm. Fælles for stillingerne er, at man som praktikant vil komme til at indgå i et stærkt team på 8 medarbejdere. Du vil derfor få rig mulighed for at styrke dit netværk og samtidig få en unik indsigt i det politiske maskinrum på Christiansborg.

Som praktikant for folketingsmedlemmerne vil du skulle understøtte det daglige parlamentariske arbejde og bidrage til den skriftlige kommunikation af det politiske arbejde. Du kommer derfor til at arbejde med en bred vifte af opgaver. Det indebærer bl.a. udarbejdelse af indlæg, bistå med taleskrivning, besvare borgerhenvendelser og kommunikation via web og sociale medier

Praktikperioden løber fra primo januar 2021 til ultimo juni 2020. Praktikpladsen er på fuld tid og du vil modtage en erkendtlighed på 3.000 kr. pr. måned. Endvidere forudsættes det, at du kan få praktikforløbet meritoverført.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte akademisk medarbejder Mads Klint Hee på telefon 61623107.

Din motiverede ansøgning samt relevante bilag sendes til mads.hee@ft.dk markeret ”Praktikant”. Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag den 23. oktober. Vi forventer at afholde samtaler i uge 44.