Ledige Job

Økonom eller cheføkonom til Venstres Center for Kommunikation og Politik (CKP)

Brænder du for politik og økonomi, og kan du omsætte komplicerede økonomiske nøgletal til politiske løsninger og skarpe budskaber? Så er du måske vores nye økonom eller cheføkonom i Venstres Center for Kommunikation og Politik (CKP) på Christiansborg.

Som økonom eller cheføkonom indgår du i et team af politiske konsulenter i Venstres politisk-økonomiske sekretariat, som er en del af Venstres Center for Kommunikation og Politik på Christiansborg. Du får ansvaret for de økonomiske ressortområder – finans, erhverv og skat – som du skal rådgive Venstres folketingsgruppe om.

Ansøgning sendes til memona.azhar@ft.dk - mærket ”Økonom CKP” i emnefeltet.

Du er også velkommen til at kontakte leder af politisk-økonomisk sekretariat Andreas Aagaard Bach Mortensen på vanmo@ft.dk eller 61 62 47 84 ved yderligere spørgsmål.

Ansøgningsfrist: Rullende. Tiltrædelse: Snarest muligt.

Politisk praktikant til Venstres CKP

Kunne du tænke dig at arbejde i maskinrummet af dansk politik? Og vil du være en del af et dynamisk team, der understøtter Venstres folketingsgruppe på Christiansborg i arbejdet for de bedste løsninger på det danske samfunds udfordringer? Så er du måske vores nye politiske praktikant i Venstres Center for Kommunikation og Politik.

Send din ansøgning, CV, karakterer og anden relevant information til vckp@ft.dk markeret ”Praktikant politik”. Ansøgningen skal være os i hænde senest fredag den 15. november kl. 12.00. Spørgsmål kan stilles til politisk konsulent Martine Høiler på 6162 4486 eller vmarh@ft.dk. Samtaler afholdes løbende.

Kommunikationspraktikant til Venstres CKP

Kunne du tænke dig at arbejde i maskinrummet af dansk politik? Og vil du være en del af et dynamisk team, der understøtter Venstres folketingsgruppe på Christiansborg i arbejdet for de bedste løsninger på det danske samfunds udfordringer? Så er du måske vores nye kommunikationspraktikant i Venstres Center for Kommunikation og Politik.

To politiske praktikanter til Venstres folketingsgruppe på Christiansborg

Brænder du for politik og kommunikation? Er du analytisk skarp og en stærk holdspiller? Og har du mod på et praktikophold i det politiske maskinrum med en travl hverdag? Et team af Venstres folketingsmedlemmer søger i øjeblikket to praktikanter, som har mod på et spændende og givende ophold på Christiansborg i forårssemesteret 2020.

Din motiverede ansøgning, CV, karakterer samt eventuelt relevante bilag sendes til vluram@ft.dk mærket ”Politisk Praktikant”. Vi holder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt og senest fredag den 29. november.

Praktikant til politisk arbejde på Christiansborg

Brænder du for at føre politik ud i livet i en hverdag med fart over feltet? Så læs med her. I Venstre søger vi for øjeblikket en praktikant, som har mod på et spændende og givende ophold på Christiansborg i forårssemestret 2020.

En gruppe på fire folketingsmedlemmer fra Venstre med bred erfaring fra alle dele af dansk politik har brug for en praktikant, der kan bistå dem i det daglige arbejde. Du vil indgå i en klynge, der understøtter udenrigsordfører Michael Aastrup Jensen og fødevare-, landbrugs- og dyrevelfærdsordfører Erling Bonnesen, fiskeriordfører, ordfører for finansiel sektor, turisme- og forbrugerforhold Torsten Schack Pedersen samt skatte- og kirkeordfører Louise Schack Elholm

Praktikperioden løber fra primo januar 2020 til ultimo juni 2020. Praktikpladsen er på fuld tid. I Venstre ser vi positivt på at give vores praktikanter en erkendtlighed. Erkendtligheden bliver udbetalt efter reglerne for erkendtlighed for praktikophold.

Har du spørgsmål til stillingerne, er du velkommen til at kontakte kontorleder Caroline Grevenkop-Castenskiold på telefon 61623649. Din motiverede ansøgning samt relevante bilag sendes til vcagc@ft.dk markeret ”Praktikant”. Ansøgningen skal være os i hænde senest mandag den 25. november.

Juridisk-politisk medarbejder til Venstres folketingsgruppe

Kunne du tænke dig at arbejde i Folketinget? Drømmer du om at arbejde i spændingsfeltet mellem politik, jura og kommunikation? Så har du chancen for at blive en del af Venstre på Christiansborg, som netop nu søger en juridisk-politisk medarbejder. Stillingen er fuld tid og søges besat hurtigst muligt eller når den rette kandidat melder sig. Ansøgningsfristen er d. 29. november, og samtaler afholdes løbende. Din motiverede ansøgning, CV, uddannelsesbevis samt eventuelt relevante bilag sendes til vkrje@ft.dk med CC vluram@ft.dk markeret ”Juridisk-politisk medarbejder”

Praktikant til 5 MF'er

Fem ambitiøse medlemmer af Venstres folketingsgruppe, der er gået sammen, søger nu én politisk interesseret og dygtig praktikant til at arbejde i et team. Du kommer til at arbejde tæt sammen med Karsten Lauritzen, Morten Dahlin, Marie Bjerre, Karen Ellemann og Tommy Ahlers. Nogle er nyvalgte – andre er lige hoppet ud af ministerbilen. Kendetegnende for de fem er, at de sætter barren højt og vil bruge tiden i opposition konstruktivt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Morten Østergaard Sørensen på telefon 61625353.

Hvis du ønsker at søge, så klik her. Tryk så på 'Apply to position', upload dit CV og skriv din ansøgning i feltet 'Cover letter'. Der er ansøgningsfrist d. 15.11.19.