Tak for i år - nye spændende ting venter

Af Karsten Lauritzen, Venstres gruppenæstformand

2019 er ved at gå på hæld, og sikke et år det har været – på godt og ondt. To valg, lidt for mange landsmøder og et valg af ny formand og næstformand har sat sit præg på det forgangne år i Venstre.

Men efter en svær og hektisk periode kan vi nu puste ud og lettet se tilbage på, hvor godt vi trods alt er kommet igennem det hele.

Vi har haft to fremragende valg. Først en fordobling af mandattallet ved EP-valget i maj. Og ved folketingsvalget i juni fik vi en massiv fremgang på ti mandater. Ikke mindst fordi vi har Danmarks bedste politiske bagland, der knokler, når der er valgkamp.

Selv om vi desværre ikke længere har regeringsansvaret, så bør vi være stolte af det, vi har opnået. Vi har vist, at vi tager ansvar for Danmark - både i regering og i opposition.

Her, i årets sidste nyhedsbrev, er det på sin plads at sige tak til alle, der på hver deres måde i årets løb har kæmpet for Venstre. Jeg håber ikke, I er trætte endnu, for vi er kun lige begyndt.

Næste år runder Venstre et helt særligt hjørne. Venstre har nemlig været med til at forme danmarkshistorien igennem 150 år. Og det vil vi stolt fortsætte med. Med en nyvalgt politisk ledelse og en erfaren folketingsgruppe er vi i topform til at vinde det politiske maraton, man løber, når man er i opposition.

Vi er klar til tydeligt at markere, hvad Venstre står for som parti. Vi vil fortsætte med at være en kritisk, konstruktiv og klog opposition med målet om at få trukket regeringen i den rigtige retning. Til det får vi brug for jeres hjælp og fortsatte støtte.

Vi håber derfor, at I vil blive ved med at værne om vores allesammens Venstre. Så lover vi til gengæld, at vi vil gøre vores allerbedste på Christiansborg for at få nøglerne til Statsministeriet tilbage i de rette hænder.

God jul og godt nytår!