vi skal gøre et godt sundhedsvæsen endnu bedre

Venstre har altid prioriteret sundheden højt. Derfor er sundhedsvæsenet blevet løftet med 3,8 mia. kr. siden sidste folketingsvalg. Vi sætter patienten før systemet. Derfor har vi genindført behandlingsgarantien på 30 dage. På kræftområdet øger vi kapaciteten og indfører patientansvarlige læger, som sikrer sammenhæng i behandlingen. Og vi
fjerner 2 pct.-kravet, så vi får mere fokus på kvalitet.

Trods flere ressourcer og gode tiltag varierer kvaliteten meget fra region til region. Vi står over for store udfordringer i fremtiden. Vores hospitaler skal drives bedst muligt, og borgerne skal i centrum.

Venstre vil styrke behandlingen på en række udvalgte områder, hvor resultaterne halter. Og vi vil forbedre sundhedsvæsenet til gavn for patienterne.

venstre vil:

• PRIORITERE FLERE PENGE TIL SUNDHED.
      Siden sidste folketingsvalg er sundhedsområdet blevet løftet Med 3,8 mia. kr. Vi vil fortsætte med at prioritere sundhed over f.eks. højere udviklingsbistand og højere ydelser til udlændinge.
    • REDUCERE VENTETIDEN PÅ EN OPERATION.
      Siden 2001 er den gennemsnitlige ventetid på en operation næsten halveret. Men vi skal endnu længere ned – og der er Stadig for stor forskel mellem de forskellige regioner. Vi vil give alle en mulighed for at fravælge lange ventelister.
    • SIKRE KRÆFTBEHANDLING I VERDENSKLASSE.
      Vi har allerede iværksat Kræftplan IV og styrker behandlingen af kræft med 2,2 mia. kr. Men en vedholdende og ambitiøs indsats
      er nødvendig, hvis chancen for at overleve kræft skal blive endnu bedre. Venstre vil sikre hurtigere behandling, og vi vil skabe bedre sammenhæng i behandlingsforløbene.