Integration

Socialdemokratisk hykleri om fundamentalister

Så skete det igen. De fundamentalistiske galninge fra "Kaldet til Islam" er endnu engang på banen med deres had mod det danske demokrati og med en opfordring til alle muslimer i Danmark om ikke at stemme til folketingsvalget.

Ingen lov er større end Allahs, lyder det fra disse middelalderlige mørkemænd. Jeg har længe advaret mod disse typer og de parallelsamfund, de er født af.

Jeg har taget debatten og bedt dem rejse hjem til de ørkener, de kommer fra, hvor de kan finde al den undertrykkelse og ufred, de drømmer om. Desværre er de blevet i Danmark. Formentlig for fortsat at have adgang til det danske ydelsessystem, der åbenbart godt kan rummes ind for rammerne af deres Sharialov.

I Venstre har vi været fuldstændig faste i vores modstand mod den fundamentalistisk islamisme i Danmark. Vi har taget debatten både med islamisterne og med den samlede danske venstrefløj, der har anklaget os for at tegne skræmmebilleder af truslen fra islamismen i Danmark.

Eksempelvis har Socialdemokraternes tidligere integrationsordfører kaldt det for ”tom retorik” og ”rent spin”, når jeg har opfordret islamisterne til at rejse hjem. Det er hverken tom retorik eller rent spin, men tværtimod en erkendelse af de kæmpemæssige udfordringer, der er med denne gruppe af mennesker, som tydeligvis ikke hører hjemme i Danmark. På den anden side står Socialdemokraterne uden svar, uden handling og kigger den anden vej, mens problemet vokser sig større.

Derfor er det hykleri, når Dan Jørgensen og Socialdemokraterne lige pludselig toner frem, som omvendte værdikrigere i 11. time. Ikke før nu har Socialdemokraterne, med statsminister Helle Thorning-Schmidt i spidsen, taget så kraftigt afstand til islamister. Anerkender Helle Thorning-Schmidt først nu – midt i en valgkamp – at der er massive problemer med fundamentalistiske islamister?

Enhver kan vist se, at det handler mere om det forstående valg, end om at Socialdemokratiet har noget at byde ind med i denne kamp. Ellers havde man nok ikke lempet udlændingepolitikken mere end 31 gange, gjort det lettere for folk, der taler ringe dansk og ikke kan forsørge sig selv, at få permanent opholdstilladelse. Mens de samtidig har stemt imod, når Venstre har foreslået at finde en måde at undgå, at vi i fremtiden skulle give statsborgerskab til mistænkte terrorister.