Venstre

Kampagne: De har lovet før...

Venstre har i dag igangsat en kampagne, der sætter fokus på regeringens mange løftebrud. Og det er der god grund til at gøre. For vi kan se, at Helle Thorning-Schmidt (S) er ved at gentage fupnummeret fra sidste valg.

Før sidste valg fik vi at vide, at alt kunne løses på 12 minutter, at dagpenge- og efterlønsreformen skulle rulles tilbage, at millionærerne skulle betale mere i skat, at der kun skulle være 24 elever i klasserne, at mændene skulle på øremærket barsel, og at bilisterne skulle vænne sig til en betalingsring. Intet af det er blevet til noget.

Når vi igangsætter kampagnen i dag, så er det for at gøre opmærksom på, at regeringen er ved at gentage nummeret. Igen strør regeringen om sig med løfter, der baserer sig på samme politiske kviksand som fup-planen Fair Løsning gjorde før sidste valg.

Man turnerer landet rundt og reklamerer for en togfond, der dag for dag bliver mere og mere udhulet på grund af den faldende oliepris. Man har intet svar på, hvor pengene så skal komme fra.

Før sidste valg lovede Helle Thorning danskere et nyt dagpengesystem. Det fik de ikke. Denne gang lover Helle Thorning også danskerne et nyt dagpengesystem.

Man lover, at der skal komme 10.000 indvandrere i arbejde. Men med regeringens over 31 lempelser af udlændingepolitikken, så er den positive udvikling med at få indvandrere ind på arbejdsmarkedet næsten gået i stå.

Alt det, der skulle blive til noget - det er ikke blevet til noget. Og alt det, der ikke skulle blive til noget - det står endnu.

I Venstre har vi en anden tilgang til politik. Før sidste valg sagde vi klart til danskerne, at Danmark er udfordret, og at vi ville gennemføre reformer for at fremtidssikre dansk økonomi. Også før det kommende folketingsvalg har vi lagt klar, liberal og ambitiøs politik frem.

Vi har fremlagt det mest sammenhængende og ambitiøse bud på en ny udlændingepolitik, der retter op på regeringens over 31 lempelser. Vi har foreslået et skatte- og et byrdestop og skattelettelser i bunden til personer med arbejdsindkomster, så det bedre kan betale sig at arbejde. Og vi har foreslået et offentligt udgiftsstop i stedet for at gøre en af verdens største offentlige sektorer større.

Vores kampagne om socialdemokraternes løftebrud er derfor ren forbrugeroplysning til vælgerne. Vi ved, at Helle Thorning og resten af socialdemokraterne er fuldstændig skamløse, når det kommer til at bestikke vælgerne med urealistiske løfter. Derfor minder vi vælgerne om Thornings mange løftebrud. For lad os sige det, som det er: De har lovet før – nu lover de igen. Hvorfor skulle man stole på dem denne gang?

Se hjemmesiden nu-lover-de-igen.dk og del budskabet på Facebook