Blokadekonflikt:
Venstre tager afstand fra trusler

Af: Christian Bækgaard - 02. august 2012, 07.48

Sent onsdag aften kom det frem, at 3F-formand Poul Erik Skov Christensen har modtaget dødstrusler mod sig selv og sin familie i forbindelse med blokadekonflikten på Restaurant Vejlegården. Også restaurantens ejer Amin Skov Badrbeigi har tidligere modtaget trusler. Venstre tager skarpt afstand fra truslerne.

Politisk ordfører Ellen Trane Nørby.

- De dødstrusler, som Poul Erik Skov Christensen og Amin Skov Badrbeigi har fået på mail og telefon, er totalt uacceptable. Man kan være politisk uenige og have sine holdninger – fint nok. Men det her hører ingen steder hjemme, siger Venstres politiske ordfører Ellen Trane Nørby.

De anonyme trusler udspringer af den aktuelle konflikt mellem fagforeningen 3F og Restaurant Vejlegården, der har stået på siden midt i juli måned. Restauranten har opsagt sin overenskomst med 3F og i stedet tegnet en ny med Kristelig Fagforening, og det har bragt sindene i kog. 3F har via sin advokat valgt at tage kontakt til politiet på baggrund af truslerne.

- I Venstre bakker vi fuldt op om, at de her trusler mod Poul Erik Skov Christensen nu er blevet meldt til politiet. Det er det eneste rigtige, og der er kun at håbe på, at de hurtigst muligt kommer til bunds i sagen, lyder det fra Ellen Trane Nørby.

Kommenter artikel

Bemærk: God tone i debatten
Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter
Likebox