Mindeord:
Jan Trøjborg var en dygtig og visionær politiker

Af: Jonas Haugegaard - 06. maj 2012, 20.24

Lars Løkke Rasmussens tanker går til Jan Trøjborgs familie og pårørende, efter den tidligere minister i dag mistede livet. Han var en dygtig og respekteret politiker, siger Venstres formand.

I anledning af KL-formand og Horsens-borgmester Jan Trøjborgs pludselige død udtaler tidl. statsminister, Venstres formand, Lars Løkke Rasmussen:

- Det er med stor sorg, at jeg har modtaget beskeden om Jan Trøjborgs pludselige død. Jan var en dygtig og visionær politiker og en højt respekteret kollega, som har sat sit klare præg dansk politik. Først som minister, siden som en meget dygtig borgmester for sin by, Horsens, og fra 2010 som formand for Kommunernes Landsforening (KL), siger Lars Løkke Rasmussen.

- Jeg har selv haft fornøjelsen af at arbejde tæt sammen med Jan ved flere lejligheder - ikke mindst i forbindelse med kommunalreformen, som skabte den Horsens kommune, som Jan i den grad formåede at sætte på danmarkskortet, siger Lars Løkke Rasmussen.

- I morgen skulle Jan Trøjborg have vist sin by frem for hele verden, når verdens næststørste cykelløb Giro d’Italia kommer til Horsens. Det skulle have været en folkefest, som nu vil stå i skyggen af Jans alt for tidlige død. Mine tanker går til hans familie og pårørende i denne svære tid. Æret være hans minde, siger Lars Løkke Rasmussen.