Folkemøde:
Fuldt hus til skattedebat i Venstres hus

15. juni 2012, 13.58

Venstres hus var fyldt til randen torsdag eftermiddag, da Venstres gruppeformand, Kristian Jensen havde inviteret skatteminister, Thor Möger Petersen (SF) til en debat om skat, økonomi og Danmarks fremtid.

Der var både plads til leg med duplo-klodser og kække kommentarer mellem den nuværende og tidligere skatteminister, mens Peter Falktoft aka. Snebolden fra P3 agerede tovholder. I sidste ende var det dog alvorlige sager, der var på dagsordenen i teltet på Allinge.

Begge var enige om, at der skal skabes arbejdspladser i Danmark for at være bedre rustet til fremtidens udfordringer. Men Venstre ønsker mere ambitiøse løsninger i den kommende skattereform, end dem, regeringen har lagt op til.

Regeringen har været med til at gøre det dyrere at være dansker. Bl.a. blev det nævnt, at der har været afgiftsforhøjelser for 6 mia. kr., og nu også 2,5 mia. kr. i øget vandafgift i aftalen om kommunernes økonomi for 2013. Vi synes, at det er rimeligt, at der kommer nogle penge tilbage til danskerne. Vi vil have skatten reelt sat ned. Vi vil ikke bare være med til at flytte penge fra en lomme til en anden.

Kommenter artikel

Bemærk: God tone i debatten
Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter