Folkemøde:
Årets Folkemøde er skudt i gang

Af: Amalie Sophie Thal Jantzen - 14. juni 2012, 15.05

Årets folkemøde på Bornholm skudt i gang. Fire dage med debat, idéudveksling og samtale med landets folkevalgte politikere uden for Christiansborgs vægge. Hele 748 politiske og festlige arrangementer står på programmet. Dermed er Folkemødet i den lille havneby Allinge en enestående mulighed for at opleve det danske demokrati i praksis.

Formand for Danske Regioner, Carl Holst (V), byder velkommen fra hovedscenen:

- Som folkevalgt er det vigtigt at være i kontakt med alle parter. Både befolkningen og interesseorganisationer. Det unikke ved folkemødet på Bornholm er, at man får begge dele. Danmarkshistorien er fyldt med positive eksempler på ting, der er udviklet i samarbejde mellem befolkning, politikere og interesseorganisationer, siger Carl Holst.

Også folketingsmedlem, Peter Juel Jensen, som er valgt på Bornholm har set frem til årets folkemøde:

- Det er fantastisk at beslutningstagerne kommer til Bornholm og møder bornholmerne – og ved selvsyn oplever de mange bornholmske kvaliteter. Dette gavner Bornholm og Bornholms udvikling!

I Venstres hus er der planlagt alt lige fra sang med familien Ellemann-Jensen, skattedebat med Kristian Jensen samt en diskussion af fodbold og teamwork med Lykke Friis. Derudover kan du kigge forbi Venstres stand og komme med gode idéer, diskutere eller bare hilse på Venstres folketingsmedlemmer. I Venstre glæder vi os til at møde de danske borgere på solskinsøen.

Find hele programmet for Folkemødet her: http://kalender.brk.dk/event/list

Kommenter artikel

Bemærk: God tone i debatten
Hjælp os med at sikre en sober debat. Hold dig til saglige argumenter