Venstre i Front

Danmark har fået en ny regering. Vi holder vores løfter og arbejder hver dag for flere resultater for et endnu bedre Danmark. Derfor rejser Venstres folkevalgte igen i år i uge 1 og uge 2 landet rundt for at mødes og debattere Danmarks udfordringer for 2016 med danskerne. Alt lige fra dialogmøder til uddelingsaktioner og nytårskure er planlagt.

Nyt fra sociale medier

Jacob Jensen @jacobjensenMF

Iflg. @CEPOS kunne DK-komm. spare 29 mia. kr. om året, hvis alle var ligeså omk.effektive som den bedste komm #dkpol https://t.co/T5m1z7J5ya

9. februar kl. 11:36
Søren Pind @sorenpind

Præcis min pointe ift debatten: hvis selv dommerkendelser per se er forkert, kan ingen overvåges = kriminelt helle https://t.co/o2DnyX4Qd8

9. februar kl. 10:54
Sophie Løhde @sophieloehde

Åbner #demens konf i Esbjerg: vil være demensvenlig kommune. 1200 tilmeldt. Godt bidrag t demenshandlingsplan #dkpol https://t.co/bOK5fDGZ3t

9. februar kl. 10:39

Nyt fra sociale medier

Søren Pind @vsorenpind

1) de kriminelle flytter deres kommunikation fra mobilnetværk til internet. Det kan svaret ikke være ingenting til - det vil bare betyde øget kr... (mere)

9. februar kl. 08:38
Søren Pind @sorenpind

Kriminelle flytter kommunikation fra mobil til net. Jeg forstår nogens svar er, at det skal vi ikke gøre noget ved. Uholdbart svar #dkpol

8. februar kl. 23:06
Søren Pind @sorenpind

Det her er jo endnu mere tosset: "Hastelovgivning"? Hvor? Følger helt normal procedure. Det er dybt useriøst #dkpol https://t.co/wWDw... (mere)

8. februar kl. 15:18

Udlændinge

Vi har intet at skamme os over

Danmark og Europa befinder sig lige nu i en flygtninge- og migrantkrise, som vi ikke har set magen til i årtier. Danmark løfter i den sammenhæng et kæmpe ansvar. Danmark er et af de lande i Europa, der har modtaget flest asylansøgere i forhold til vores størrelse. Vi er et af de lande i verden, der giver allermest i udviklingsbistand, og vi er blandt dem, der yder mest hjælp i de nærområder, hvor millioner af flygtninge er strandet. Danmark tager ansvar i langt større grad, end vores størrelse egentlig kræver. Så lad os få proportionerne på plads. Vi kan stå med rank ryg og være stolte af vores indsats. Det kunne vi i går, og det kan vi stadig i dag.