Venstre i Front

Danmark har fået en ny regering. Vi holder vores løfter og arbejder hver dag for flere resultater for et endnu bedre Danmark. Derfor rejser Venstres folkevalgte igen i år i uge 1 og uge 2 landet rundt for at mødes og debattere Danmarks udfordringer for 2016 med danskerne. Alt lige fra dialogmøder til uddelingsaktioner og nytårskure er planlagt.

Nyt fra sociale medier

Torsten Schack @torstenschack

Jeg bliver bekræftet i min opfattelse af de radikales verdensfjerne virkelighedsopfattelse, når jeg hører @sofiecn hos @CKjersgaard #dkpol

7. februar kl. 22:05
Lars Chr. Lilleholt @larsclilleholt

Vi effektiviserer fjernvarmen og giver 500 mio. kr. tilbage til forbrugerne i 2020 #dkenergi #dkpol https://t.co/kbpTIGGoA8

7. februar kl. 21:41
Kristian Jensen @Kristian_Jensen

Vigtigt at Danmark & andre lande bekæmper pirateri v Vestafrika Tak til vores dygtig flåde og her til Nigeria #dkpol https://t.co/uiUXcw... (mere)

7. februar kl. 18:15

Nyt fra sociale medier

Kristian Jensen @Kristian_Jensen

Stort tillykke til HCM med pokaltitlen. Flot kæmpet. #final4

7. februar kl. 17:56
Lars Chr. Lilleholt @larsclilleholt

7.600 kr. til #danmarksindsamlingen2016 Stor tak til alle der bød og støttede dette gode formål #dkpol #dkgreen https://t.co/pJszvI1TAB

7. februar kl. 16:31
Esben Lunde Larsen @esbenlundelarsen

"People don't care how much you know, before they know how much you care" Det må være dagens citat fra præsten ved den gudstjeneste, ... (mere)

7. februar kl. 14:06

Udlændinge

Vi har intet at skamme os over

Danmark og Europa befinder sig lige nu i en flygtninge- og migrantkrise, som vi ikke har set magen til i årtier. Danmark løfter i den sammenhæng et kæmpe ansvar. Danmark er et af de lande i Europa, der har modtaget flest asylansøgere i forhold til vores størrelse. Vi er et af de lande i verden, der giver allermest i udviklingsbistand, og vi er blandt dem, der yder mest hjælp i de nærområder, hvor millioner af flygtninge er strandet. Danmark tager ansvar i langt større grad, end vores størrelse egentlig kræver. Så lad os få proportionerne på plads. Vi kan stå med rank ryg og være stolte af vores indsats. Det kunne vi i går, og det kan vi stadig i dag.